Poradna pro BD, SVJ a vlastníky

Zajímá Vás problematika opravy bytových domů (panelových i ostatních)?

Vaše otázky týkající se zateplování, výměn oken, výtahů, vytápění, rozvodů vody, elektrické energie, statického zabezpečení a dalších částí zodpovíme právě na těchto stránkách.
Pro položení dotazu využijte formulář níže nebo dotaz zašlete na emailovou adresu
Soudní znalci a další specialisté CSI a.s. dotazy zdarma zodpoví zpravidla do 5-ti dnů. Pozor, poradna však neslouží pro zodpovídání dotazů z oblasti právních předpisů (stanovování nájemného, poplatky a platby za služby apod.) 


    Zeptejte se na cokoliv o RBF
  Výměna oken

 
předchozí | další
AutorPředmět:   Výměna oken
Ivan Přikryl, Praha
22-02-2007 12:08       
Dobrý den, v našem panelovém domě jsme před rokem nechali vyměnit okna za plastová. V některých bytech, hlavně v horních patrech, nám okny táhne, okna se rosí, praská nám omítka okolo oken a pod vnitřní parapety při prudkém dešti zatéká. Firma, která okna dodávala, nám řekla, že jsou okna v pořádku a že už nemá co víc udělat. Jak máme postupovat?
RBF
22-02-2007 12:09       
Vážený pane Přikryle, z Vašeho popisu se minimálně jedná o nekvalitně provedenou montáž oken. V první řadě je potřeba zahájit standardní reklamační řízení s dodavatelem a vyzvat ho k odstranění vad.
Vždy však reklamujte PÍSEMNĚ a pokud možno doporučeným dopisem s doručenkou potvrzující datum doručení reklamace. Stejným způsobem (PÍSEMNĚ) požadujte vyjádření dodavatele a veďte další komunikaci. Jestliže by došlo až k soudnímu řízení jsou tyto dokumenty nezbytné a důležité.
V případě, že firma uplatňuje přístup „jsou okna v pořádku a že už nemá co víc udělat“ pozvěte znalce v oboru stavebnictví lépe přímo zabývajícího se problematikou otvorových výplní. Tento znalec stav zdokumentuje a vypracuje znalecký posudek s výčtem vad, jejich příčinou a návrhem řešení. S tímto posudkem PÍSEMNĚ vyzvete dodavatele oken k odstranění vad. Honorář za zpracování posudku sice budete hradit z vlastních prostředků, máte však větší šanci, že se dodavatel reklamací začne opravdu zabývat s patřičnou náležitostí a navíc znalec zpravidla odhalí další závady, které laickému oku zpravidla uniknou. Znalec může zároveň dohlížet na odstranění vad a řádné ukončení reklamačního procesu.
předchozí | další

 

© Regenerace bytového fondu 2007-2024
Provozováno prostřednictvím publikačního systému TOPINFO CMSTopinfo CMS